Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement maternel --- Enseignement primaire --- Kleuteronderwijs --- 373.2 <493>
Choose an application
Choose an application
Een boek voor ouders met kinderen tussen 7 en 14 jaar.Ouders hebben gelijk als ze het studeergedrag van hun kinderen in goede banen trachten te leiden. Toch is deze opdracht, die veel ouders zichzelf toebedelen, verre van vanzelfsprekend. Een aanpak die op korte termijn lijkt aan te slaan, heeft op langere termijn soms een averechts effect. Hoe begeleiden we onze studerende kinderen zo dat ze op langere termijn zelf hun plan kunnen trekken achter hun boeken? Welke studietechnieken werpen meer vruchten af? Wat als hun motivatie op een laag pitje lijkt te branden? Met de juiste informatie in het achterhoofd, kunnen ouders hun kinderen helpen meer uit zichzelf te halen. Paul Maes helpt hen op weg.
Education --- Enseignement --- Onderwijs --- BPB1011 --- Étudiant --- Studievaardigheden --- leerlingen --- Student --- 371.21 --- Studeren --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Studeren. --- basisonderwijs. --- secundair onderwijs. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Teaching methods --- студент --- õppur --- studerende --- φοιτητής --- izglītojamais --- opiskelija --- studentas --- študent/dijak --- estudante --- studente --- student --- hallgató --- estudiante --- študent --- vysokoškolský student --- skolēns --- üliõpilane --- students --- studující --- universitetsstuderande --- σπουδαστής --- středoškolský student --- högskolestuderande --- klausītājs --- scoláire --- Étudiant
Choose an application
Kinderen van de basisschoolleeftijd krijgen in de klas te weinig kansen om te bewegen, terwijl juist op deze leeftijd beweging essentieel is. De auteur toont aan dat kinderen niet hoeven te wachten op het speelkwartier en de les lichamelijke opvoeding om te mogen bewegen. Ook binnen de klas, binnen afzonderlijke vakken, maar nog beter binnen een project, kan heel wat bewogen worden. Dit uitgewerkt verslag, gedistilleerd uit twee projecten van respectievelijk 4 en 8 weken, bevat heel wat inhoudelijke motivatie én een massa praktijkmateriaal om dadelijk mee aan de slag te gaan.
373.3 --- #SMV:België --- #SMV:Nederland --- #SMV:algemeen sport --- #SMV:agogiek --- #SMV:000001 --- 373.3 <493> --- C6 --- bewegingsopvoeding --- basisonderwijs --- didactiek --- 477.8 --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- D071143.jpg --- 372.879.6 --- #BSCH: vak: lichamelijke opvoeding --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerkrachten en pedagogische studenten --- Bewegingsopvoeding --- Vakoverschrijdend werken --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N
Choose an application
Basisonderwijs --- Colloques --- Colloquia --- Enseignement des langues --- Enseignement primaire --- Taalonderwijs --- 800.73 --- 475.3 --- Pedagogiek --- Talen --- Talenonderwijs --- Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- 800.73 Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen
Choose an application
Criminoloog en historicus Christophe Busch is gespecialiseerd in het onderzoek naar collectief geweld: concentratiekampen, genocide, terrorisme... Hij leidde tot 2019 het museum van de Kazerne Dossin en is nu directeur van het Hannah Arendt Instituut rond diversiteit en burgerschap.In dit boek gaat hij uitgebreid in op de vragen die hij en zoveel mensen zich stellen. Hoe kunnen schijnbaar gewone mensen verworden tot daders van vreselijke misdaden, zoals foltering, uitroeiing, aanslagen, oorlog? Wat drijft mensen ertoe om te radicaliseren, om terrorisme te plegen, om steden plat te bombarderen, om buitengewoon 'duivels' kwaad te gaan bedrijven?Busch stelt niet alleen vragen, hij geeft ook antwoorden. Over hoe men dader wordt en dat niet een eenzijdig proces is. Over hoe iets als de Holocaust ook in de toekomst nog kan gebeuren. Over hoe je als samenleving kan voorkomen dat mensen duivels worden.https://www.standaardboekhandel.be/p/de-duivel-in-elk-van-ons-9789463935784
Spelen --- Speltherapie --- Spel --- Vrij spel --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- NON-FICTIE --- Vrij spelen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- speltherapie --- spelen --- Social psychology --- World history --- nationaal-socialisme --- sociale psychologie --- geweld --- criminele psychologie --- criminologie --- daderanalyse --- terrorisme --- holocaust --- Holocaust --- Genocide --- Dader --- Radicalisering --- Terreur --- Geweld --- Gedragspsychologie
Choose an application
In Kameleon, Kompas en Piramide voor het derde leerjaar worden dezelfde thema's uitgewerkt. 1. Welkom - 2. In de buurt - 3. Hoera, nieuw leven! - 4. Rondom ons wordt gewerkt - 5. Als het kriebelt - 6. Schrijven is een kunst, filmen ook - 7. Vroeger kan ik nu zien - 8. In alle maten en gewichten - 9. Een fluitje van een cent - 10. Vers groen - 11. Veranderlijk als het weer - 12. Vaarwel.
Besturen van erediensten. --- Administrative law --- Church government --- Belgium --- godsdienst --- overheidstoelagen --- lokale overheden --- federale overheid --- belgie --- BE / Belgium - België - Belgique --- 322 --- V6 - Droit administratif - Administratief recht --- 401 Administratief recht --- Kerkbesturen --- 259 --- 352.075 <493> --- BPB0802 --- 352.075 <493> Gemeentelijke, lokale instellingen: gemeenteraad, burgemeester, schepenen, gemeentelijke mandatarissen, gemeentesecretaris, gemeenteontvanger, kerkfabriek. Gemeenteraadsverkiezingen. Verkiezingsuitslagen niveau gemeente--België --- Gemeentelijke, lokale instellingen: gemeenteraad, burgemeester, schepenen, gemeentelijke mandatarissen, gemeentesecretaris, gemeenteontvanger, kerkfabriek. Gemeenteraadsverkiezingen. Verkiezingsuitslagen niveau gemeente--België --- religion --- subsides des pouvoirs publics --- pouvoirs locaux --- pouvoir fédéral --- belgique --- de Staat en de kerk. Godsdienstbeleid. Sociale rol van de kerken. --- Administratie van de parochie: kerkfabrieken; kerkmeesters; doopregisters; koster --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+110.52 --- contractwerk --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475 --- schoolboeken --- 474.21 --- Afscheid --- Begin van het schooljaar --- Contractwerk --- Dieren --- Geboorte --- Groenten --- Huizen --- Schrijven --- Sport --- Tijd --- Weer (Metereologie) --- Winkels --- Woonomgeving --- 3e leerjaar l.o --- 475.2 --- 475.4 --- 476.1 --- Handboek/cursus --- Wiskunde --- handboek --- moedertaal --- wero --- 478.9 --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Nederlands ; basisonderwijs --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- 475.0 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Didactische werkvormen --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Wereldoriëntatie; algemeen --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Cults --- Law and legislation --- Public-private sector cooperation --- Federal government --- Budget --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Wereldoriëntatie --- de Staat en de kerk. Godsdienstbeleid. Sociale rol van de kerken --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: Nederlands --- #BSCH: vak: wiskunde --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Orthopedagogics --- Church management --- Église --- Administration --- Droit administratif --- 475.24 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : schrijven, spellen, stellen --- DROIT ADMINISTRATIF --- Cultes --- FABRIQUE D'EGLISE --- SYNAGOGUE --- MOSQUEE --- BELGIQUE --- organisation --- financement --- personnel
Choose an application
Basisonderwijs --- Beroepen --- Enseignement primaire --- Professions --- Teaching --- Vocational guidance --- 371.321 --- -37.013 --- 37.014 <493> --- 371.321 <493> --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Geven van lessen. Werk van de leraar --- -Teaching --- 371.321 Geven van lessen. Werk van de leraar --- -371.321 --- 37.013 --- Teaching - Vocational guidance - France
Choose an application
Wat zou er gebeuren als er geen politici zijn? Wat is het verschil tussen een koning en een president? Heeft de regering van een land alles te zeggen? Is de eerste ministere de echte baas van het land? Is de regering hetzelfde als het parlement? (Bron: covertekst) Wat zou er gebeuren als er geen politici zouden zijn? Wat is het verschil tussen een koning en een president? Heeft de regering van een land alles te zeggen? Is de eerste minister de echte baas van het land? Is de regering hetzelfde als het parlement? (Bron: covertekst)
342.52/.53 <493> --- Bevoegdheden --- Federalisering --- Gemeente --- Keizers --- Machten --- Ministers --- Presidenten --- Provincie --- Staatsgrepen --- Stemplicht --- derde graad --- 040616.jpg --- D090989.jpg --- 328 <493> --- 200 Politiek --- 330 --- België --- Democratie --- Europa --- Koningen --- Monarchie --- Oorlogen --- Parlement --- Politici --- Politiek --- Politieke partijen --- Regering --- Verkiezingen --- 320 )* POLITIEK --- basisonderwijs --- politiek --- 476.13
Choose an application
Super Max krijgt een broertje: Mini Max! Mini Max biedt lesmateriaal aan voor Frans op een speelse en communicatieve manier en dit voor de 2de graad van het lager onderwijs. Thema's zijn: Les chiffres - Les couleurs - Les fruits - Les sentiments - Le corps - Les vêtements - La météo - Les animaux.
Franse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Frans --- leerboeken --- lager onderwijs --- C6 --- taalonderwijs (x) --- 475.34 --- Basisonderwijs --- Frans ; basisonderwijs --- schoolboeken --- 837 --- basisonderwijs --- taalonderwijs --- 475.6 --- taalinitiatie Frans --- Tweedetaalinitiatie --- Franse taal --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- NT2 --- Nederlands --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactiek van het Nederlands --- fruit --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- kleuren --- emoties --- kleding --- menselijk lichaam --- didactiek van het Frans --- PXL-Education 2018 --- PXL-Education 2017 --- Didactics of Dutch --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Emoties --- Maskers --- Cijfers --- Dwergen --- Tellen --- Tijdsbesteding --- Tijd --- Dagindeling --- Tijdsbeleving --- Tijdsindeling --- Lichaam --- Kleuren --- Heksen --- Weer --- Temperatuur --- Vriezen --- Warmte --- Wind --- Wolken --- Sneeuwen --- Regen --- Zon --- Onweer --- Katten --- Spelen --- Fruit --- Leraren --- Verkleden --- Carnaval --- Koken --- Groenten --- Verjaardagen --- Fietsen --- Ongevallen --- Ziekenhuizen --- Lichaamsdelen --- Kleding --- Winkelen --- Betalen --- Winkels --- Vriendschap --- Dieren --- Hobby's --- Orkesten --- Muziekinstrumenten --- Werkwoorden --- Sprookjes --- Sneeuwwitje --- Roodkapje --- Verliefd zijn --- Olifanten --- Circus --- Nachtmerries --- Bang zijn --- Toveren --- Spoken --- Aankleden --- Boerderijen --- Boerderijdieren --- Abrikozen --- Sinaasappelen --- Bananen --- Mandarijnen --- Clowns --- Verdriet --- Boosheid --- Blij zijn --- Harlekijnen --- Handen --- Voeten --- Ondergoed --- Waaien --- Knutselen met papier --- NT2 ; didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; leermiddelen --- Cijfer --- Dwerg --- Kleur (kleur) --- Emotie --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Menselijk lichaam --- Vorst (koude) --- Wolk --- Kat --- Spel --- Gedrag --- Leraar --- Directie --- Groente --- Groep --- Verjaardag --- Ongeval --- Ziekenhuis --- Lichaamsdeel --- Examen --- Rijbewijs --- Thuis --- Betaling --- Winkel --- Dier --- Hobby --- Orkest --- Muziekinstrument --- Werkwoord --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Sprookje --- Verliefdheid --- Olifant --- Nachtmerrie --- Spook --- Boerderij --- Boerderijdier --- Abrikoos --- Sinaasappel --- Banaan --- Mandarijn --- Clown --- Harlekijn --- Hand --- VOET --- Letsel --- Orthese --- Revalidatie --- Preventie --- Sport --- Breuk (geneeskunde) --- Wervelkolom --- Knutselen --- Papier --- Piepschuim --- Textiel --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Ontwerpen --- Design --- Masker --- Voet --- Fietsen (werkwoord) --- Notaries --- Notaires --- Malpractice --- Responsabilité professionnelle --- responsabilite civile --- notariat --- jurisprudence --- belgique --- burgerlijke aansprakelijkheid --- notariaat --- rechtspraak --- belgie --- #RBIB:XTOF --- 347.9 --- $?$93/04 --- 347.961.6 <493> --- #A9204A --- 13.10 --- Wettelijke en contractuele aansprakelijkheid ; Notarissen ; Advocaten ; Deurwaarders ; Experten --- Tort and negligence --- Belgium
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|